Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Hallo, de keuring zit er aan te komen
Met het oog op gewichtsbesparing de volgende vraag:
wat mag er af en wat niet?
Ik kan nergens een duidelijk lijstje vinden met dingen die niet direct noodzakelijk zijn en aanwezig moeten zijn in de auto tijdens de weging bij de RDW.
Rechterbuitenspiegel mag er af (binnenspiegel blijft zitten)
Motorafschermbak voorzijde er af.
Reservewiel thuislaten of verplicht? (zo'n spuitbusje met foam heb ik al)
Wagenkrik verplicht of niet?
Bumpers verplicht of niet?
Graag reacties met een referentie (linkje) zodat we met zijn allen ons voordeel er mee kunnen doen.
Dus liever niet: ik heb van horen zeggen, dat .... niet meer nodig is..
Liever harde feiten...
Alvast bedankt, ook namens anderen..
Met het oog op gewichtsbesparing de volgende vraag:
wat mag er af en wat niet?
Ik kan nergens een duidelijk lijstje vinden met dingen die niet direct noodzakelijk zijn en aanwezig moeten zijn in de auto tijdens de weging bij de RDW.
Rechterbuitenspiegel mag er af (binnenspiegel blijft zitten)
Motorafschermbak voorzijde er af.
Reservewiel thuislaten of verplicht? (zo'n spuitbusje met foam heb ik al)
Wagenkrik verplicht of niet?
Bumpers verplicht of niet?
Graag reacties met een referentie (linkje) zodat we met zijn allen ons voordeel er mee kunnen doen.
Dus liever niet: ik heb van horen zeggen, dat .... niet meer nodig is..
Liever harde feiten...
Alvast bedankt, ook namens anderen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Ben nog nooit ergens op gecontroleerd Peter,doe er je voordeel mee.Zo kaal mogelijk dus,scheelt allen maar in de belasting.
Paulus
Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
ik zit nu op 1900 kg,
Met volle tank,
reservewiel er onder
en de motorbeschermingsbak er nog onder.
Dus ik wil onder de 1850 kg komen, zoals je zult begrijpen.
Onder de 1750 kg kan ik echt vergeten, dat gaat niet lukken
Met volle tank,
reservewiel er onder
en de motorbeschermingsbak er nog onder.
Dus ik wil onder de 1850 kg komen, zoals je zult begrijpen.
Onder de 1750 kg kan ik echt vergeten, dat gaat niet lukken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Hoi Peter trekhaak er af,als je hem eronder heb. Ik heb gehoord dat het ding 20 kg weegt
alleen moet dat binnenbalkie er dan weer op en ik weet niet wat dan het
verschil nog is.
Groet Jan
alleen moet dat binnenbalkie er dan weer op en ik weet niet wat dan het
verschil nog is.
Groet Jan
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Alles wat niet echt noodzakelijk is eruit halen (binnenbekleding - vloerplaat - motorbeschermplaat ed.)
Ben gewikt en gewogen, op het kenteken 1590 kg 1.9 TD KWB
Ziet er nu wel heel anders uit!!!
Ben gewikt en gewogen, op het kenteken 1590 kg 1.9 TD KWB
Ziet er nu wel heel anders uit!!!
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Ik ga zo nog even op de weegbrug, dorp verder..
Kan daar altijd terecht en is nog gratis ook
Je gaat op de weegbrug staan, stapt uit de auto en je kunt op een computerscherm aflezen wat het gewicht is
En dat 24 uur per dag..
@ Mac, mijn zijpanelen, vloer, matten, matrassen, reservewiel, houder voor klaptafel halve dashboard zijn al gedemonteerd.
Erg kaal dus..
Je moet stromend water bij je hebben? Hoeveel moet dat zijn?
En vast kookstel, met of zonder gas erbij?
Woensdagmorgen nog even motorbeschermingsbak demonteren en ook de interkoeler.
Tankinhoud zit al op de helft nu.
Ruitensproeiertankje bijna leeg..
Vlak voor de keuring nog even de deurrubbers verwijderen
Kan daar altijd terecht en is nog gratis ook
Je gaat op de weegbrug staan, stapt uit de auto en je kunt op een computerscherm aflezen wat het gewicht is
En dat 24 uur per dag..
@ Mac, mijn zijpanelen, vloer, matten, matrassen, reservewiel, houder voor klaptafel halve dashboard zijn al gedemonteerd.
Erg kaal dus..
Je moet stromend water bij je hebben? Hoeveel moet dat zijn?
En vast kookstel, met of zonder gas erbij?
Woensdagmorgen nog even motorbeschermingsbak demonteren en ook de interkoeler.
Tankinhoud zit al op de helft nu.
Ruitensproeiertankje bijna leeg..
Vlak voor de keuring nog even de deurrubbers verwijderen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Radio eruit , evt. wisselaar en speakers eruit.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Dat stond nog op mijn lijstje om te doenPim 328 schreef:Radio eruit , evt. wisselaar en speakers eruit.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Het ligt helemaal aan het keuringsstation en wie je hebt wat en hoe ze keuren.
Bij mij hebben we niet gekeken naar reservewiel, krik enz. Alleen de aanwezigheid van kook,wasbak en klaptafel is gekontroleerd en de maat van het bed. Verder is het voertuig technisch gecontroleerd van onderen en koplampafstelling. Gastank voor kookgelegenheid hoeft niet aanwezig te zijn, echter de schoon en vuilwatertanks wel.!!!!!!!
Tank zou ik helemaal leeg rijden tot in het reserve, weerstand van 120 ohm ertussen, tussen massa en draad naar vlotter, dan geeft de meter een halve tank aan.
Zet er een kleine accu in .
Ik heb mijn voertuig na opbouw laten keuren, dus geen rekening gehouden met een zo ligt mogelijk voertuig, en ik ben op 2130 uitgekomen, wat nu inhoudt dat ik 44 euro per maand aan wegenbelasting betaal.
Chris
Bij mij hebben we niet gekeken naar reservewiel, krik enz. Alleen de aanwezigheid van kook,wasbak en klaptafel is gekontroleerd en de maat van het bed. Verder is het voertuig technisch gecontroleerd van onderen en koplampafstelling. Gastank voor kookgelegenheid hoeft niet aanwezig te zijn, echter de schoon en vuilwatertanks wel.!!!!!!!
Tank zou ik helemaal leeg rijden tot in het reserve, weerstand van 120 ohm ertussen, tussen massa en draad naar vlotter, dan geeft de meter een halve tank aan.
Zet er een kleine accu in .
Ik heb mijn voertuig na opbouw laten keuren, dus geen rekening gehouden met een zo ligt mogelijk voertuig, en ik ben op 2130 uitgekomen, wat nu inhoudt dat ik 44 euro per maand aan wegenbelasting betaal.
Chris
- Henk Peter 856
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
- Locatie: Nunspeet
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Hoi, ik rijd een fabriekscamper T4 California 102 pk TDI, 12-1999, 2188 kg volgens de kentekenpapieren .
Betaal ook 44 euro per maand.
Betaal ook 44 euro per maand.
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Peter , gooi je tank vol met Red-bull is hij ook lichter (dat geeft je vleugels)
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Uitlaat: achterste deel demonteren.
Klapdak: tentdoek demonteren
Lichte band/velgcombinatie
Schoon/vuilwatertank: je mag hiervoor ook 1 liter petflessen gebruiken
Dempers van de achterklep
Kleine accu (zo leeg mogelijk)
Koelkast eruit
Dashboardkastje demonteren
Succes Egbert
Klapdak: tentdoek demonteren
Lichte band/velgcombinatie
Schoon/vuilwatertank: je mag hiervoor ook 1 liter petflessen gebruiken
Dempers van de achterklep
Kleine accu (zo leeg mogelijk)
Koelkast eruit
Dashboardkastje demonteren
Succes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Peter,
Er is al heel wat genoemd.
Officieel moet voor de camperkeuring reservewiel+krik aanwezig zijn. Thuiskomertje?
Dieseltank (bijna ) halfvol - of bijna leeg en technisch halfvol faken met weerstand ofzo.
Watertanks hoeven niet aanwezig te zijn, afvoer van verplichte wasbak mag naar buiten, schoonwater niet verplicht.
Kookgelegenheid verplicht, maar gastank niet.
Zo min mogelijk inbouw kasten e.d., maar alle stoelen (zitplaatsen) die op je kenteken wilt hebben.
Matrassen van bedden tuislaten.
Draaischijven onder stoelen vandaan.
Leeg ruitensproeierreservoir.
rembooster, intercooler, spoilerkits enzo demonteren
Er is al heel wat genoemd.
Officieel moet voor de camperkeuring reservewiel+krik aanwezig zijn. Thuiskomertje?
Dieseltank (bijna ) halfvol - of bijna leeg en technisch halfvol faken met weerstand ofzo.
Watertanks hoeven niet aanwezig te zijn, afvoer van verplichte wasbak mag naar buiten, schoonwater niet verplicht.
Kookgelegenheid verplicht, maar gastank niet.
Zo min mogelijk inbouw kasten e.d., maar alle stoelen (zitplaatsen) die op je kenteken wilt hebben.
Matrassen van bedden tuislaten.
Draaischijven onder stoelen vandaan.
Leeg ruitensproeierreservoir.
rembooster, intercooler, spoilerkits enzo demonteren
T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
misschien kun je ook een vw-logo op een fiat 500 plakken.
Ben nu net zo serieus als sommige voorgangers
Ben nu net zo serieus als sommige voorgangers
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: camperkeuring wat is verplicht en wat niet?
Ik zie dat er ook over technische keuring gesproken werd, volgens mij hoeft dat niet gelijktijdig (meestal is dat niet op de zelfde plek namelijk)
Je gaat eerst naar een weegbrug op het moment dat iemand van de rdw/douane daar aanwezig is voor de ambtelijke wegingen....
Daar moet je voertuig zijn voorzien van bepaalde inrichting/accessoires. Of ze daar ook daadwerkelijk naar kijken is een tweede....
Ben ooit met een Toyota Landcruiser geweest voor grijs naar geel omkeuring.... op geel 56 kg lichter dan kentekengewicht grijs... INCLUSIEF de achterbank...
Wat hadden wij gedaan:
-5 smalle bandjes op staalvelgjes IPV de sloffen met breed lichtmetaal
-Tank helemaal leeggereden en 3 liter erin voor het naar de weegbrug rijden, weerstandje zorgde voor iets boven halfvol
-44 AH accutje van kadetje erin (die ook nogeens dood was dus overstarten en lopen laten)
-4wd ingeschakeld en de aandrijfas naar achteren er onderuit
-Ruitsproeiertank leeg.
-krik en boordwerktuig eruit (moet er eigenlijk wel in!)
-Bumpers voor en achter eraf en bullbar en lier eraf
-Trekhaak eraf
-Treeplanken eraf
Ik met mijn auto meegereden met boordwerktuigen en krik en startkabels en kruikje diesel.....
Je gaat eerst naar een weegbrug op het moment dat iemand van de rdw/douane daar aanwezig is voor de ambtelijke wegingen....
Daar moet je voertuig zijn voorzien van bepaalde inrichting/accessoires. Of ze daar ook daadwerkelijk naar kijken is een tweede....
Ben ooit met een Toyota Landcruiser geweest voor grijs naar geel omkeuring.... op geel 56 kg lichter dan kentekengewicht grijs... INCLUSIEF de achterbank...
Wat hadden wij gedaan:
-5 smalle bandjes op staalvelgjes IPV de sloffen met breed lichtmetaal
-Tank helemaal leeggereden en 3 liter erin voor het naar de weegbrug rijden, weerstandje zorgde voor iets boven halfvol
-44 AH accutje van kadetje erin (die ook nogeens dood was dus overstarten en lopen laten)
-4wd ingeschakeld en de aandrijfas naar achteren er onderuit
-Ruitsproeiertank leeg.
-krik en boordwerktuig eruit (moet er eigenlijk wel in!)
-Bumpers voor en achter eraf en bullbar en lier eraf
-Trekhaak eraf
-Treeplanken eraf
Ik met mijn auto meegereden met boordwerktuigen en krik en startkabels en kruikje diesel.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon