is dat een bak van het type AFK?.... misschien van het voorjaar interesse eventueel, mijne kraakt in de derde bij schakelen (was al zo toen ik de bus kocht.... 3e bijna nooit nodig van 2e naar 4e kan goed, maar als de bak er toch af gaat ivm waarschijnlijk defect 2massavliegwiel zit ik te dubben over repareren of vervangen (doe veel zelf)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Roger B. schreef:is dat een bak van het type AFK?.... misschien van het voorjaar interesse eventueel, mijne kraakt in de derde bij schakelen (was al zo toen ik de bus kocht.... 3e bijna nooit nodig van 2e naar 4e kan goed, maar als de bak er toch af gaat ivm waarschijnlijk defect 2massavliegwiel zit ik te dubben over repareren of vervangen (doe veel zelf)
Welk type weet ik nog niet, maar ik hou je in m'n "achterhoofd".
Hoi Roger...
Jij hebt het over het vervangen van het 2 massa vliegwiel,kun jij mij vertellen hoe je dat weet ,wat zijn de symptonen?
Mijn bus schud zijdelings tussen de 70 en de 95 kmh ongeacht de versnelling.
Groet robin
-tussen 1000 en 2000 toeren
-bij onbelast rijden (niet versnellen of vertragen)
-ongeacht de versnelling
voel je de motor schudden alsof ie af en toe een slag mist, ik ga eerst de verstuivers controleren, en als het dat niet is dan verdenk ik als eerste verdachte het 2massa vliegwiel.
Reden: als er speling tussen de beide helften zit dan wordt die opgeheven bij versnellen of vertragen. Op het moment dat ie niet aandrijft gaan de beide delen in de speling klapperen tov elkaar en ik vermoed dat dat het gewankel van de motor veroorzaakt.
Maar zoals gezegd, eerst gaan de verstuivers naar de Bosch dienst
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Roger, naar welke bosch dieselservice breng jij ze?
Voor mijn werk ben ik bij een paar van deze bedrijven geweest (audit in opdracht van Bosch car service duitsland)oa Haarlem waar ze hele scheepsmotoren van rijke sheiks reviseren , super interessant!!
Harry 341 schreef:Ernst...nog wat wijzer geworden?Al geslaagd voor die bak?
grtz.Harry
YES !!! We zijn eruit......de koppeling totaal naar z'n "grootje", veertje los er in en de koppeling gescheurt, morgen is de nieuwe koppeling binnen en kan alles weer gemonteerd worden en gelukkig weer rijden........Wat mis je zo'n auto als hij "stil" staat.....