Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Niet meer schakelen...

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Christoffel schreef:Zijn niet je aandrijfas bouten aan 1 zijde eruit gelopen?????????

Chris

Nee, helaas niet, maar wel bedankt voor het mee denken, Chris.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

is dat een bak van het type AFK?.... misschien van het voorjaar interesse eventueel, mijne kraakt in de derde bij schakelen (was al zo toen ik de bus kocht.... 3e bijna nooit nodig van 2e naar 4e kan goed, maar als de bak er toch af gaat ivm waarschijnlijk defect 2massavliegwiel zit ik te dubben over repareren of vervangen (doe veel zelf)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Roger B. schreef:is dat een bak van het type AFK?.... misschien van het voorjaar interesse eventueel, mijne kraakt in de derde bij schakelen (was al zo toen ik de bus kocht.... 3e bijna nooit nodig van 2e naar 4e kan goed, maar als de bak er toch af gaat ivm waarschijnlijk defect 2massavliegwiel zit ik te dubben over repareren of vervangen (doe veel zelf)

Welk type weet ik nog niet, maar ik hou je in m'n "achterhoofd".
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Multivan Generation »

Ernst schreef:Welk type weet ik nog niet, maar ik hou je in m'n "achterhoofd".
Weet je dat echt zeker?? :ie :ie :ie :ie
Heb je die grote "Duitser" als eens in het echt gezien??? :bifun :bifun

Trouwens ik heb je een mailtje gestuurd met alle typen versnellingsbakken in de T4....
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Multivan Generation schreef:
Ernst schreef:Welk type weet ik nog niet, maar ik hou je in m'n "achterhoofd".
Weet je dat echt zeker?? :ie :ie :ie :ie
Heb je die grote "Duitser" als eens in het echt gezien??? :bifun :bifun

Trouwens ik heb je een mailtje gestuurd met alle typen versnellingsbakken in de T4....
Ik heb je mailtje beantwoord, bedankt. En tja, daarvoor heb ik een bus kan ik ook GROTE Duitsers vervoeren, iedereen is welkom :):):):)

:gekte :klappen :jumpklap :adhd
:T44EVER :driveT4
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: vraag aan Roger B

Bericht door robinh »

Hoi Roger...
Jij hebt het over het vervangen van het 2 massa vliegwiel,kun jij mij vertellen hoe je dat weet ,wat zijn de symptonen?
Mijn bus schud zijdelings tussen de 70 en de 95 kmh ongeacht de versnelling.
Groet robin
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

mijn TDI heeft het volgende probleem:

-tussen 1000 en 2000 toeren
-bij onbelast rijden (niet versnellen of vertragen)
-ongeacht de versnelling

voel je de motor schudden alsof ie af en toe een slag mist, ik ga eerst de verstuivers controleren, en als het dat niet is dan verdenk ik als eerste verdachte het 2massa vliegwiel.

Reden: als er speling tussen de beide helften zit dan wordt die opgeheven bij versnellen of vertragen. Op het moment dat ie niet aandrijft gaan de beide delen in de speling klapperen tov elkaar en ik vermoed dat dat het gewankel van de motor veroorzaakt.

Maar zoals gezegd, eerst gaan de verstuivers naar de Bosch dienst
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door robinh »

Roger, naar welke bosch dieselservice breng jij ze?
Voor mijn werk ben ik bij een paar van deze bedrijven geweest (audit in opdracht van Bosch car service duitsland)oa Haarlem waar ze hele scheepsmotoren van rijke sheiks reviseren , super interessant!!

robin
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik ben bij de boschdienst in Raesfeld geweest dat is hier tien minuutjes vandaan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Niet meer schakelen...

Bericht door Ernst »

Harry 341 schreef:Ernst...nog wat wijzer geworden?Al geslaagd voor die bak?
grtz.Harry

YES !!! We zijn eruit......de koppeling totaal naar z'n "grootje", veertje los er in en de koppeling gescheurt, morgen is de nieuwe koppeling binnen en kan alles weer gemonteerd worden en gelukkig weer rijden........Wat mis je zo'n auto als hij "stil" staat.....


Bedankt voor alle tips ! ! ! ! ! !
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
peter1104
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 mar 2008, 17:00
Locatie: prov. Zeeland

Re: vraag aan Roger B

Bericht door peter1104 »

robinh schreef: Mijn bus schud zijdelings tussen de 70 en de 95 kmh ongeacht de versnelling.
Groet robin
Heb ik met een auto van de zaak gehad. Oorzaak: aandrijfas naar de haaien

Groetsels
Peter
Plaats reactie