Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Roest, Verzinkt?
Roest, Verzinkt?
Vandaag behoorlijk geschrokken. Er zit een roestplek in mijn bijrijders A-style bij de voorruit. Ik dacht, dat is oppervlakkige roest en moet bijgewerkt worden. Per slot van rekening is de koets gegalvaniseerd (T4 bj 2000)
Jammer, er zit dus een gaatje in, doorgeroest...balen.. Het zit bij de overdwarse "inkeping" boven aan de style.
Zit ik nu verkeerd dat mijn koets gegalvaniseerd is of is dat een specifieke zwakke plek ondanks..
Ik weet dat het bij oudere modellen een behoorlijk punt van aandacht is roestvorming rond de voorruit...maar bij de latere modellen???
Eens kijken wat dat nu weer gaat kosten
Jammer, er zit dus een gaatje in, doorgeroest...balen.. Het zit bij de overdwarse "inkeping" boven aan de style.
Zit ik nu verkeerd dat mijn koets gegalvaniseerd is of is dat een specifieke zwakke plek ondanks..
Ik weet dat het bij oudere modellen een behoorlijk punt van aandacht is roestvorming rond de voorruit...maar bij de latere modellen???
Eens kijken wat dat nu weer gaat kosten
Laatst gewijzigd door Hans 678 op 07 nov 2008, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Hans 678
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Hans,is niet gegalvaniseerd maar verzinkt...maar dit terzijde.Is je voorruit ooit vervangen?
Denk dat daar de oorzaak ligt.De zinklaag kan beschadigd zijn na een reparatie.
grtz.Harry
Denk dat daar de oorzaak ligt.De zinklaag kan beschadigd zijn na een reparatie.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Hallo,
Ik heb ergens gelezen dat de zinklaag zeker 10 keer dunner is dan de zinklaag op een ouderwetse teil. Is dus toch vrij snel beschadigd.
Herman744
Ik heb ergens gelezen dat de zinklaag zeker 10 keer dunner is dan de zinklaag op een ouderwetse teil. Is dus toch vrij snel beschadigd.
Herman744
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Harry 341 schreef:Hans,is niet gegalvaniseerd maar verzinkt...maar dit terzijde.Is je voorruit ooit vervangen?
Denk dat daar de oorzaak ligt.De zinklaag kan beschadigd zijn na een reparatie.
grtz.Harry
Ah ja, dat was het verzinkt.. maar inderdaad Harry, mijn voorruit is al eens vervangen, dan zal daar de oorzaak liggen. Dan nog de werking van de zoute/vochtige lucht hier..
Maar goed, gelukkig zijn de bedragen voor het herstellen hier niet zo erg hoog.
Bedankt, ook Herman744 natuurlijk ook voor het reageren..
Gr Hans
Groeten Hans 678
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Hans,
Niet alle delen zijn helaas verzinkt, voor zover ik weet zijn de motokap, voorschermen, portieren, schuifdeur, achterklep en achterste zijpanelen verzinkt. Zoiets stond ook in de T4 folder van 2000. Dak, raam- en deurstijlen, laadvloer en onderstel zijn niet verzinkt. Bij de niet verzinkte delen is het zaak om roest zo snel mogelijk te behandelen. Roest rond de voorruit is lastig omdat je het pas ziet als het onder het rubber vandaan komt.
Dik
Niet alle delen zijn helaas verzinkt, voor zover ik weet zijn de motokap, voorschermen, portieren, schuifdeur, achterklep en achterste zijpanelen verzinkt. Zoiets stond ook in de T4 folder van 2000. Dak, raam- en deurstijlen, laadvloer en onderstel zijn niet verzinkt. Bij de niet verzinkte delen is het zaak om roest zo snel mogelijk te behandelen. Roest rond de voorruit is lastig omdat je het pas ziet als het onder het rubber vandaan komt.
Dik
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Dank Dik, maar ik ben nu dus door schade en schande wijs geworden, het leed is al geschied... :alarmDik schreef:Hans,
Niet alle delen zijn helaas verzinkt, voor zover ik weet zijn de motokap, voorschermen, portieren, schuifdeur, achterklep en achterste zijpanelen verzinkt. Zoiets stond ook in de T4 folder van 2000. Dak, raam- en deurstijlen, laadvloer en onderstel zijn niet verzinkt. Bij de niet verzinkte delen is het zaak om roest zo snel mogelijk te behandelen. Roest rond de voorruit is lastig omdat je het pas ziet als het onder het rubber vandaan komt.
Dik
Groeten Hans 678
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Ook ik heb een T4 van 2000 nieuw gekocht en de mijne heeft daar ook roest aan beide kanten precies in het naadje, voorruit is nog nooit vervangen.
Heb bij een schadebedrijf ff gevraagd wat het kost om weg te werken en dat moest €150,- kosten, ze willen dan wel dat ik het rubber wat eronder zit weghaal zodat ze er goed bij kunnen.
Groet Jan
Heb bij een schadebedrijf ff gevraagd wat het kost om weg te werken en dat moest €150,- kosten, ze willen dan wel dat ik het rubber wat eronder zit weghaal zodat ze er goed bij kunnen.
Groet Jan
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Volgens de folders zijn de VASTE delen van de auto verzinkt,dus niet de kleppen,deuren e.d.
grtz.Harry
grtz.Harry
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Het kan zijn dat het niet voor alle bouwjaren hetzelfde is. Net een folder uit januari 2000 opgeduikeld, daarin staat: gedeeltelijk verzinkte carosserie en noemt daarbij specifiek de motorkap, voorschermen, zijpanelen, schuifdeur en achterdeuren/-klep als verzinkte delen. Het kan zijn dat er meer delen verzinkt zijn maar uit eigen ervaring weet ik dat de A-stijl, het dak, de brandstofklep en de C-stijl (achter de schuifdeur) helaas prima willen roesten... In elk geval altijd bedacht zijn op roestplekjes...
Dik
Dik
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Re: Roest, gegalvaniseerd?
Nog een bekend roestplekje.........
Bij de mijne 2002 en van mn pa 2001 op allebei dezelfde plaatsen.
Betreft de schuifdeurrail. Waar deze vastzit met een boutje aan de kant van je DC. Het eerste boutje waar ie mee vastzit dus. Begint bij de mijne lichtelijk te roesten maar bij mn pa is dit veel erger. Schuifdeur dicht en je zit er nix van natuurlijk maar blijft balen weetjewel
Sterkte met jouw Astijl roest, ,waarschijnlijk opgelopen door je nieuwe raam destijds, Carglass soms?
Bij de mijne 2002 en van mn pa 2001 op allebei dezelfde plaatsen.
Betreft de schuifdeurrail. Waar deze vastzit met een boutje aan de kant van je DC. Het eerste boutje waar ie mee vastzit dus. Begint bij de mijne lichtelijk te roesten maar bij mn pa is dit veel erger. Schuifdeur dicht en je zit er nix van natuurlijk maar blijft balen weetjewel
Sterkte met jouw Astijl roest, ,waarschijnlijk opgelopen door je nieuwe raam destijds, Carglass soms?
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Re: Roest, gegalvaniseerd?
ik begin nu al zenuwachtig te worden Ron... dat plekkie nog niet bekeken...Ron---63--- schreef:Nog een bekend roestplekje.........
Bij de mijne 2002 en van mn pa 2001 op allebei dezelfde plaatsen.
Betreft de schuifdeurrail. Waar deze vastzit met een boutje aan de kant van je DC. Het eerste boutje waar ie mee vastzit dus. Begint bij de mijne lichtelijk te roesten maar bij mn pa is dit veel erger. Schuifdeur dicht en je zit er nix van natuurlijk maar blijft balen weetjewel
Sterkte met jouw Astijl roest, ,waarschijnlijk opgelopen door je nieuwe raam destijds, Carglass soms?
De voorruit is niet bij Carglass vervangen maar bij een particuliere garage..
Hier maar eens naar een schadeherstelbedrijf om een prijsopgaaf voor reparatie..
Groeten Hans 678
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001
T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001