Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

vragen over de T5
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door edjeraketje »

henkt5 schreef:Wat is er mis met bougion? Goede ervaringen daar.
Vind werkplaats in Leeuwarden erg slecht. Werkplaats in Dokkum scoort bij mij veel meer punten. Benadering veel persoonlijker en het werk wat ze afleveren volgens afspraak.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door erik 924 »

Ik krijg toch de indruk dat er met deze T5 iets aan de hand is wat gewoon niet klopt. Het is zo dat de automatenbakken vaker kapot gaan dan de handgeschakelde bakken maar dit slaat alles.

Ik rijd al 4 jaar T5 128 kw en heb op een preventief vervangen waterpomp na geen problemen opgelopen!
Ik moet erbij vertellen dat de bus niet te gast is bij mij.
Tandemasser aanhangwagen met vaak grote vrachten erachter!Verder met vacantie een zware 1500kg caravan erachter.

Niet alleen de kosten zijn vervelend maar je bent steeds je bus een paar dagen kwijt. Daar zou ik gek van worden!
Veel succes en hopelijk vinden jullie de oplossing zo snel mogelijk.
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door sierdklusser »

quote="erik 924"]Ik krijg toch de indruk dat er met deze T5 iets aan de hand is wat gewoon niet klopt. Het is zo dat de automatenbakken vaker kapot gaan dan de handgeschakelde bakken maar dit slaat alles.

Ik rijd al 4 jaar T5 128 kw en heb op een preventief vervangen waterpomp na geen problemen opgelopen!
Ik moet erbij vertellen dat de bus niet te gast is bij mij.
Tandemasser aanhangwagen met vaak grote vrachten erachter!Verder met vacantie een zware 1500kg caravan erachter.

Niet alleen de kosten zijn vervelend maar je bent steeds je bus een paar dagen kwijt. Daar zou ik gek van worden!
Veel succes en hopelijk vinden jullie de oplossing zo snel mogelijk.[/quote]




vandaag ben ik even langs gereden om te vragen hoe en wat ,
ze hadden de wiellagers vervangen maar dit was het probleem ook niet hij heeft nog
telkens vreemd geluid en schakeld moeilijk .maar ze zouden verder zoeken .word vervolgt gr sierd
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door sierdklusser »

ik ben vandaag weer naar de garage geweest en nu denken ze dat het toch de versnellingsbak is .
de olie was goudkleurig.
dus nu weer een mailtje naar de inporteur pon .
dus afwachten wat die nu weer willen doen toch niet te geloven? 4 bakken 2 pompen 1 stuurhuis aandrijfassen wiellagers . gr sierd word vervolgt
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

Bericht door bartt4 »

hang er maar ander blok in denk dat de priceas ten opzichte van de bak niet zuiver zit en er hierdoor spanning komt op de bak assen. Kan m aan mij liggen maar na 3 bakken moet er toch een lichtje gaan branden bij een garage en toch eens heel serieus naar een en ander gekeken worden. laat eens een expertische bedrijf langs komen van de dekra of extenso of iets dergelijks. second opinion kan geen kwaad. as het de mijne was parkeerde ik m denk ik dwars door de gevel heen. :muur :muur :muur :muur
RUBBEREXPRESS
henkt5
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2008, 09:20

Re: 4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

Bericht door henkt5 »

He sierd,

Hoe is de stand van zaken?
Het moet nu eindelijk eens duidelijk worden wat de bedoeling is.


Henk
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: 4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

Bericht door sierdklusser »

henkt5 schreef:He sierd,

Hoe is de stand van zaken?
Het moet nu eindelijk eens duidelijk worden wat de bedoeling is.


Henk
hoi henk er is nog niks duidelijk ,ja dat de bak vrijwel zeker is overleden is wel duidelijk, maar ze hebben nu een mailtje naar pon gestuurd
en die moet nu maar zeggen wat bourgagnon moet doen .
de kans dat hij naar de importeur moet voor nader onderzoek is ook aanwezig maar dat gebeurd bij grote uitzondering .
ik zal het voor de kerst wel horen denk ik . want dit kost hun ook geld aan een huurauto.
we zien het wel ,we zullen het wel beleven gr sierd
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: 4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

Bericht door Roel »

viewtopic.php?f=4&t=17374

Is dit niets voor je ??????????????? :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: 4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

Bericht door ARCHIE »

Hallo sierdklusser,
Ik heb lwb tiptronic 2,5tdi van oktober 2007 met 15OOOkm.Tot nu toe geen echte problemen.Maaaar heb laatst bij een herstelling een´chinees`onderdeel tegengekomen.Meer hierover in nieuwe topic.
Tot nu toe geen echte problemen.Helaas wel hoog verbruik. :T54LIFE :hopelijk!!!!
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: 4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

Bericht door sierdklusser »

gister weer heen geweest ze hebben de bak erachterweg en gaan nu de auto uitmeten als hij ook recht is wel laat vind ik dit hadden ze na de 2e bak al moeten doen .
als er deze week niks uit komt ga ik stappen ondernemen .
Plaats reactie