Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Beste rijders,
Sinds kort heb ik een T4 2.5 tdi in mijn bezit.
Nu vind ik dat hij best beroerd schakeld en ook wat zwaar koppeld
De versnellingen zijn moeilijk te vinden vooral de achteruit.
Ik heb de versnellingsbakolie al vervangen en dat hielp niks.
Misschien moet ik een paar dingetjes rubbertjes etc vervangen om het geheel weer strak schakelend te krijgen.
Ik heb ook een T5 130 PK die schakeld als boter een beetje gevoelig in de eerste twee versnellingen vooral bij koud weer maar dat went wel, de cruise erop en gaan met die witte banaan.
Als iemand tips heeft met misschien bestel nmrs erbij dan kan ik dat bestellen en vervangen.
Uiteraard wil ik het ook via hier bestellen als er hier iemand de oplossing te koop heeft.
Ik hoop van jullie te horen.
Groeten Jouke
Sinds kort heb ik een T4 2.5 tdi in mijn bezit.
Nu vind ik dat hij best beroerd schakeld en ook wat zwaar koppeld
De versnellingen zijn moeilijk te vinden vooral de achteruit.
Ik heb de versnellingsbakolie al vervangen en dat hielp niks.
Misschien moet ik een paar dingetjes rubbertjes etc vervangen om het geheel weer strak schakelend te krijgen.
Ik heb ook een T5 130 PK die schakeld als boter een beetje gevoelig in de eerste twee versnellingen vooral bij koud weer maar dat went wel, de cruise erop en gaan met die witte banaan.
Als iemand tips heeft met misschien bestel nmrs erbij dan kan ik dat bestellen en vervangen.
Uiteraard wil ik het ook via hier bestellen als er hier iemand de oplossing te koop heeft.
Ik hoop van jullie te horen.
Groeten Jouke
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Vervang eens je gaffeltje en bolletje op je bak van de schakelstangen en ook de boel ff smeren op de bak en onder je hoes met een spray (syleconen of iets dergelijks
RUBBEREXPRESS
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Je vergelijkt een T4 met schakelstangen met een T5 met kabels.
Ik denk persoonlijk dat die vergelijking mank gaat
Wat Bart opperde is een goede tip om mee te beginnen..
Ik doe dat inspuiten zowat iedere 4 maanden,
en super soepel met schakelen..
Ik denk persoonlijk dat die vergelijking mank gaat
Wat Bart opperde is een goede tip om mee te beginnen..
Ik doe dat inspuiten zowat iedere 4 maanden,
en super soepel met schakelen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
De mijne schakeld soepeler dan me crafter van me werk. Nou is dat natuurlijk ook een halve benz whahahaa
RUBBEREXPRESS
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Oke dus het is niet zo dat de bak versleten is, of gewoon een klutsbak .
Hmmm volgende week de zaak maar eens losgooien dan.
Heeft iemand nog bestel nmrs is wel makkelijk en snel
Hmmm volgende week de zaak maar eens losgooien dan.
Heeft iemand nog bestel nmrs is wel makkelijk en snel
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
weet het nummer niet
http://www.mijnalbum.nl/Album=6W8I3D6D
http://www.mijnalbum.nl/Album=6W8I3D6D
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Het is zeker niet uitgesloten dat er niets met je bak is,Jouke schreef:Oke dus het is niet zo dat de bak versleten is, of gewoon een klutsbak .
Hmmm volgende week de zaak maar eens losgooien dan.
Heeft iemand nog bestel nmrs is wel makkelijk en snel
maar als het smeren het schakelen vergemakkelijkt, dan is het zeker een optie die te overwegen is.
Bestelnummers kunnen ze ook in 2 minuten bij de dealer op het scherm toveren
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Het hoeft echt niet zo te zijn dat een wagen die met kabels is geschakeld beter schakeldMultivan Generation schreef:Je vergelijkt een T4 met schakelstangen met een T5 met kabels.
Ik denk persoonlijk dat die vergelijking mank gaat
Wat Bart opperde is een goede tip om mee te beginnen..
Ik doe dat inspuiten zowat iedere 4 maanden,
en super soepel met schakelen..
als eentje die met stangen schakeld.
(een Vito "voor ik een T4 kocht heb ik er een aantal proef gereden" die is met kabels geschakeld en gaat zwaarder als een T4)
en op het werk hebben we ook Volvo vrachtwagens FH 12 die met kabels zijn geschakeld (de nieuwere..3 a 4 jaar oud ) en de oude die met stangen zijn geschakeld gaan ook veel lichter.
ik denk dat er toch iets mis is met die T4 want een T4 schakeld normaal als boter.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Hallo Jouke,
Onze T4 (1900TD uit 1999) schakelde ook steeds zwaarder.
Ik heb toen de stangen ingespoten met WD40, ook het punt onder de auto.
Waar de stang naar buiten komt.
Hij schakelde gelijk als nieuw.
De wellicht toch te proberen, veel succes.
Groetjes
Hans
H&M 235
Onze T4 (1900TD uit 1999) schakelde ook steeds zwaarder.
Ik heb toen de stangen ingespoten met WD40, ook het punt onder de auto.
Waar de stang naar buiten komt.
Hij schakelde gelijk als nieuw.
De wellicht toch te proberen, veel succes.
Groetjes
Hans
H&M 235
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Let wel op met WD40 dat dit slechts een tijdelijke oplossing biedt, er zijn betere middelen voor een langdurigere smering
Ik heb indertijd een bus van Innotec gebruikt en dat is op teflon/olie basis.
Gerard
Ik heb indertijd een bus van Innotec gebruikt en dat is op teflon/olie basis.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Ok ik zet hem na de kerst op de brug en haal alles even los alles goed reinigen met remmenreiniger en droogspuiten met de compresser en goed in het vet weer terug plaatsen.
Als ik versleten delen tegen kom zal ik ze vervangen.
Ik ben benieuwd of het dan beter gaat maar dat laat ik dan wel weten.
Bedankt voor de tips
Als ik versleten delen tegen kom zal ik ze vervangen.
Ik ben benieuwd of het dan beter gaat maar dat laat ik dan wel weten.
Bedankt voor de tips
Als het geld op is kun je altijd nog vieze handen krijgen
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
Ik zou kunststof glijlagers (wat dat zijn die bolletjes in feite) niet met remmenreiniger schoonmaken, dat tast de kunststof aan....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
eN KUNSSTOF NIET SMEREN MET SMEERVET BETER IS DAN TE SMEREN MET teflon.
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
En ketingspray?????propje schreef:eN KUNSSTOF NIET SMEREN MET SMEERVET BETER IS DAN TE SMEREN MET teflon.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33907
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2.5 TDI 1998 een beetje een klutsbak
ik gebruik daar ook kettingspray van Kroon oil voor.
Die blauwe PTFE spray.
Je hebt ook teflonspray, maar dat is veel minder vloeibaar,
geef mij maar de wat dikkere vloeibare blauwige van kleur.
Ben ik al jaren erg tevreden over..
Die blauwe PTFE spray.
Je hebt ook teflonspray, maar dat is veel minder vloeibaar,
geef mij maar de wat dikkere vloeibare blauwige van kleur.
Ben ik al jaren erg tevreden over..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...