Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen koude lucht, alleen warm. Warmtewisselaar kapot?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Geen koude lucht, alleen warm. Warmtewisselaar kapot?

Bericht door stn1 »

Roger B. schreef:geen idee, makkelijk te controleren

draai knop binnen op warm, kijk waar de kraan staat, draai knop binnen op koud en kijk waar kraan staat, die richting op is dicht........................................................................
:lach ja idd... ff niet bij nagedacht. Thanks.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Gebruikersavatar
Marcel van Es
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 mei 2012, 10:02
Locatie: Den Haag

Re: verwarming koeling regelaar??? foto erbij gezet

Bericht door Marcel van Es »

Leo45 schreef:Met dat klepje regel je het warme water naar je kachel binnen, als die open staat en niet dicht gaat heb je altijd ergens warme lucht of omgekeerd altijd koude lucht.
Als je binnen de knop van warm naar koud draait moet je hierop een hefboompje zien draaien.
De complete slag is 90 graden van vol open naar helemaal dicht.
Doe wel voorzichtig en ga niet aan het klepje draaien als je kabel naar binnen er nog op zit want voor je het weet schiet tie binnen uit de knoppen boel en dan moet je dat ook helemaal los maken.
Eigenlijk altijd van binnenuit bedienen.

Leo
Hoi Leo45
Ik heb ook last van dat probleem met het hefboompje sinds ik een gereviseerde motor heb gekregen mijn hefboompje komt niet helemaal uit als ik hem op koud zet, er komt dan zeg maar lauw warme lucht uit zet ik hem op rood helemaal rechtsom dan komt er gewoon het zelfde uit als op koud.
voor de wissel van mijn motor nooit nergens geen last van gehad, sterker nog stond die op rood rechtsom dan kon je zowat je sigaret aansteken van de hete lucht die er uit kwam, stond die op koud dan was het ook echt koud.
ik rijd in een Vw t4 2.5 TDI 06-1999
Met vriendelijke groet
Marcel van Es
Transporter T5 GP 2.0 Bluemotion
Versterkte veren Bilstein 1250 kg
Plaats reactie