Afhankelijk van de weersverwachtingen in het noorden van dit land is het de bedoeling dat we voor 3 weken naar ginder trekken om tests te gaan uitvoeren in een grote open mijn.
Mijn T5 is uitgerust om deze tests uit te voeren, en omdat we deze tools daar nodig hebben moet de T5 dus mee. We gaan met z'n 3 (gezellig toch?)
![fun :ikrij](./images/smilies/ikrij.gif)
We zitten nu in de aanloop van deze werkzaamheden en we willen ons dan ook uitermate goed voorbereiden.
Uiteraard zitten er dan nieuwe winterbanden onder, de bus zal daartegen ook bij de dealer langsgaan om hem "winterproof" uit te rusten naar Finse gewoonte. (motorverwarmer, stopcontact, enz....) Ook zou er andere olie in de bus gaan , ofwel voor het vertrek ofwel onderweg.
De reisroute gaat over Duitsland richting hamburg, zo naar Odense in Denemarken waar we de brug nemen naar Zweden richting Kopenhagen. Van daaruit gaan we over Stockholm met de ferry naar Finland waar we in Helsinki waarschijnlijk aan wal gaan. Via deze weg vermijden we een heleboel ijswegen meer westelijk in finland. De bootreis zou wel een pak korter worden maar dit weegt niet op tegen 500 km écht bevroren meren, wakken en secundaire banen door het merengebied. Via Helsinki gaan we naar boven in het noorden. De stad Kuusamo ligt kort bij ons einddoel. Het aantal kilometers af te leggen enkele reis is ongeveer 2900 kilometers. We zijn dit van plan, af te leggen in 5 dagen inclusief de tijd op de ferry.
vraag : Heeft iemand van jullie ervaring voor wat betreft de zweedse en finse wegen in de maand maart ? Alle info is welkom.
Groetjes, John.