Ik heb voorgenomen de trage 2.4 diesel te verwisselen voor een 2.5TDI motor.
Is dit zo op de bestaande bedrading en daschbord aan te sluiten, of moet die ook geheel worden aangepast cq. vervangen worden ?
Wie heeft hier enige evaring mee ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motorombouw 2.4d naar 2.5 tdi
Re: motorombouw 2.4d naar 2.5 tdi
Je moet alles van bekabeling vervangen
Wat te vervangen bij ombouw.
Motor
Versnellingsbak
Kabelboom motor
Kabelboom dashbord
Instrumenten paneel
Motorregelapp. (2,4 heeft dit niet)
Pedalen steun incl. pedalen (Tdi heeft elec. gaspedaal)
Advies om ook te vervangen
Remmen voor en achter ivm meer vermogen
Kan zijn dat ik nog 1 en ander vergeten ben.
Dit is een beetje globaal
Wat te vervangen bij ombouw.
Motor
Versnellingsbak
Kabelboom motor
Kabelboom dashbord
Instrumenten paneel
Motorregelapp. (2,4 heeft dit niet)
Pedalen steun incl. pedalen (Tdi heeft elec. gaspedaal)
Advies om ook te vervangen
Remmen voor en achter ivm meer vermogen
Kan zijn dat ik nog 1 en ander vergeten ben.
Dit is een beetje globaal
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: motorombouw 2.4d naar 2.5 tdi
mischien nog niet bekend hier maar dit onderwerp is al meermalen voorbij geweest en dus zeker met de zoekfunctie te vinden is
kort samengevat is het een hele operatie die het beste met een donor tdi bus gedaan kan worden maar dus economisch niet echt haalbaar is, maar kan natuurlijk wel als je het leuk vind om te hobbyen
kort samengevat is het een hele operatie die het beste met een donor tdi bus gedaan kan worden maar dus economisch niet echt haalbaar is, maar kan natuurlijk wel als je het leuk vind om te hobbyen
Re: motorombouw 2.4d naar 2.5 tdi
Ik kon het niet vinden over de ombouw, wel een 1.9 td ombouw.
met een complete donorwagen erbij word het zeker niet economisch een haalbare zaak.
heb al een paar maanden gezocht naar een goede t4 lang met deurtjes 2.4 bj 91/95, maar kwam tot de conclusie dat ik zelf wat moest gaan bouwen. Voor de bijtelling is 15 jaar en ouder nl. intressant. heb nu een caravelle , heeft voor al 15 inch remmen .
heb een complete schade t4 op het oog , een blauwe tdi 88 pk van 99 met history.
De 2.4 voorzien van een turbo/intercooler word me afgeraden , terwijl er in duitsland genoeg rondrijden.
met een complete donorwagen erbij word het zeker niet economisch een haalbare zaak.
heb al een paar maanden gezocht naar een goede t4 lang met deurtjes 2.4 bj 91/95, maar kwam tot de conclusie dat ik zelf wat moest gaan bouwen. Voor de bijtelling is 15 jaar en ouder nl. intressant. heb nu een caravelle , heeft voor al 15 inch remmen .
heb een complete schade t4 op het oog , een blauwe tdi 88 pk van 99 met history.
De 2.4 voorzien van een turbo/intercooler word me afgeraden , terwijl er in duitsland genoeg rondrijden.
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: motorombouw 2.4d naar 2.5 tdi
ik heb dat hier ook gevraagt .voor op mijn2400d en turbo te plaatsen.
maar blijkbaar moet de moter te warm worden
maar blijkbaar moet de moter te warm worden
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: motorombouw 2.4d naar 2.5 tdi
Zo veel rijden er in Duitsland ook niet van rond hoor..René B schreef: terwijl er in duitsland genoeg rondrijden.
Nothelle heeft die ombouw aangeboden.
Schrick ook, evenals Oettinger.
Ondanks de gerenommeerde namen komen er toch wat hitte problemen voor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...