Heren... bedankt voor de reacties... idd gezien dat bi-metaal.. tussen de fans. De lamellen stonden volgens mij niet helemaal open... mag je die ongestraft helemaal open zetten???
@ Ric, 130...140.. man ik kreeg hem vanmiddag met pijn en moeite op 125km/u
Vanmiddag naar huis gereden vanuit Noord-Holland, de A1 genomen en vanaf Amersfoort tot aan Deventer tussen de 115 en 120km/u gereden... de temp meter steeg tot net aan de 75% dat is de laatste dikke streep voor het H teken... er zit dus nog een dun streepje tussen waar de naald stopte en de dikke H streep. We hadden de wind schuin van voren.
Op het moment dat ik het tempo iets liet zakken .. 100 á 105 zakte de meter gelijk naar 50% of heel iets daarboven. Bij Amsterdam in de file gestaan ruim 20min daar bleef de meter gewoon 50% + naalddikte staan. Laatste stuk 80Km weg gewoon netjes 50%+ naalddikte.
@ Pascal,
Koelvloeistof alsmede slangen zijn dit najaar vervangen, de cilinderkop is volgens de papieren gereviseerd in oktober 2012.
Schoonblazen van de radiateur dat kan idd nooit kwaad... Heb hier de middelen om dat te doen.
Misschien dat ik toch ook maar de thermostaatklep preventief ga vervangen, ik wil toch de radiateur nog even in de service stand hangen om de bedrading te fatsoeneren.
Gezien de reacties zijn er toch niet veel 2,4 5cil rijders...
Frans...