Als het dan toch op een pallet ligt, meteen de koppeling en distributie maar doen.
Nu kan je een koppelingsplaat aanschaffen met diameter 220 of een van 228 mm, in een setje. Deze moeten beiden passen. Allebei 28 tands.
Hoe kan dit?
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
Dat plaatje van het schakelmechanisme past er toch maar in 1 positie op ? Zelf nog nooit problemen mee gehad ... Zit altijd meteen goedjanwiebren schreef:Ja Pascal! Ook starten is na gloeien tik en lopen. Helaas zat het verstelbare plaatje niet meer op de nw bak. Ik bedoel dat van de schakelas...
Heb een paar uur moeten sleutelen om dat goed te krijgen, daar ik de achteruit niet te pakken kon krijgen. Dit was aan het einde van de (sleutel) dag.
Gelukkig lukte het toch en schakelt ie supergoed tov de oude bak. Volgens mij is dit plaatje er door de fabrikant opgezet en dus goed afgesteld.. vandaar.
gr wiebe
Volgende keer wat beter kijken ...janwiebren schreef:Heb het plaatje van mn oude bak gehaald en dit kan er op meerdere standen opgezet worden. De schakel as is conisch met axiale vertanding, logisch haha.
De verdikkingsring aan de ene kant van het as gat moet wel aan de onderkant.. Versnellingspook neutraal houden (IN ZN VRIJ) en dan vastzetten en proberen of hij er in alle
versnellingen goed invalt.![]()