Ik moest een half literje olie bijvullen (op bijna 30.000) .
Omdat de mijne (TDI,88pk,2000) op longlife staat naar de dealer : €22 aftikken voor een litertje Castrol SLX.
Om te kijken of dit niet goedkoper kan kwam ik op ebay uit met prijzen van
€7.99 / liter of €39.95 / 5 liter
Dit is wel zo'n gigantisch (crimineel) prijsverschil dat ik het niet vertrouw.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan het zijn dat in Duitsland de prijzen echt zoveel lager zijn.
Graag jullie reactie!
Eric
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Longlife olie
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Toevallig gisteren bij ARAL tankstation bij de castrol gestaan in duitsland...
24,95 voor een liter van dat zelfde long-life spul (en dat was nog nieteens de duurstse olie....was er ook van 33,25 per liter
24,95 voor een liter van dat zelfde long-life spul (en dat was nog nieteens de duurstse olie....was er ook van 33,25 per liter
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Je betaald ook oa voor:
VW (het gehele concern)
VW distributie en lig plaats in magazijn
VW gehele pand (meestal nieuw), werkplaats, en alle personeel.........
Olie (wat voor soort dan ook) kost productie technisch eem paar euries,
maar als je als dealer (wat voor merk dan ook) wil overleven moet je
marge maken hoe dan ook, en die liggen tussen de 30 en 50 % of meer.....
Longlife olie is leuk, doe mij maar regelmatig olie verversen (half of vol
synt.) weet ik in ieder geval dat de olie goed zijn werking doet en houdt je
scherp met oliepeilen.....
VW (het gehele concern)
VW distributie en lig plaats in magazijn
VW gehele pand (meestal nieuw), werkplaats, en alle personeel.........
Olie (wat voor soort dan ook) kost productie technisch eem paar euries,
maar als je als dealer (wat voor merk dan ook) wil overleven moet je
marge maken hoe dan ook, en die liggen tussen de 30 en 50 % of meer.....
Longlife olie is leuk, doe mij maar regelmatig olie verversen (half of vol
synt.) weet ik in ieder geval dat de olie goed zijn werking doet en houdt je
scherp met oliepeilen.....
Campert4 schreef:Je betaald ook oa voor:
VW (het gehele concern)
VW distributie en lig plaats in magazijn
VW gehele pand (meestal nieuw), werkplaats, en alle personeel.........
Olie (wat voor soort dan ook) kost productie technisch eem paar euries,
maar als je als dealer (wat voor merk dan ook) wil overleven moet je
marge maken hoe dan ook, en die liggen tussen de 30 en 50 % of meer.....
Longlife olie is leuk, doe mij maar regelmatig olie verversen (half of vol
synt.) weet ik in ieder geval dat de olie goed zijn werking doet en houdt je
scherp met oliepeilen.....
Helemaal met je eens!!!!!!
ik heb een acv motor met QG1 CODE ( LONGLIFE GESCHIKT)
dus de 0w 30 of 5 w 30 mag er in, maar ik doe het niet....
Ik Ververs 1x/jaar of 20.000km wat het eerst komt,.... incl filter
en heb er volledig sythetische olie in van Kendall 5 w 40
en die koste mij 6.67€/liter via de baas ex btw gekocht in een vat van 20 liter.
en dat verversen daar heb ik geen dealer voor nodig dat kan iedereen zelf.