Jankees schreef:Met mijn ML ging het allemaal prima. Nooit problemen met wegrijden, zeker niet in lage gearing. Als de eerste versnelling van de TDI zo lang is, dan maak ik me wel zorgen. Een middag op pad met een minigraver in Nederland is één ding maar drie weken de Alpen trekken is iets anders. Ik ben bang dat de koppeling dan is rook is opgegaan. Bovendien is een lange TDI met DC bijna onmogelijk te vinden met minder dan 250dkm op de teller. Ik denk dat ik toch maar weer op zoek moet gaan naar een ML die ik op de zaak kan zetten.
Laat je niet op verkeerde gedachten brengen ... De 2.5TDI is een ideale caravan/aanhanger trekker !
Ik gebruik de 102PK TDI al 11 jaar lang voor het trekken van zware aanhangers . Nog NOOIT in een situatie gekomen waarvan ik dacht "dit haalt de motor niet" , bij bvb het rijden in de Ardennen (ook niet echt bepaald "plat terrein" te noemen)
Ik heb er heel vaak 2,5T achter hangen , soms zelf meer ...
De ML zal er uiteraard ook geen problemen mee hebben , heeft ook veel meer PK's , 4x4 , en goede betrouwbare automaat .
Maar , die heeft niet de laadruimte van een T4
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)