Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Zo vanavond even gemeten en gekeken... de tweede zekering was nog intact maar heb wel een probleem gevonden in de lamellen bediening.. Eerst de automatische verstelling er af gehaald... twee boutjes zoals eerder beschreven... fluitje van een cent...
Vanaf binnenuit gezien was het bijna niet mogelijk om de linker lamellen open te draaien.. moest wel een keer of tien fors heen weer jutteren voordat deze over de vergrendeling van helemaal open sprong!!!
De rechter fan draaide ik zo over de volledig open vergrendeling... ze staan nu beide volledig open... moet ze morgen alleen nog even borgen werd me net even te donker.
Ik heb ook de grill er uit gehad... en ja... het zou idd helpen als ik de radiateur eens flink onderhanden zou nemen... ze zit redelijk vol met vliegen en andere prut.
Morgen ook maar eens met de compressor en een vloeistof spuit aan de gang..
Alle kleine beetjes helpen zeg ik maar.
Tot zover iedereen bedankt voor zijn / haar bijdrage
Frans....
Vanaf binnenuit gezien was het bijna niet mogelijk om de linker lamellen open te draaien.. moest wel een keer of tien fors heen weer jutteren voordat deze over de vergrendeling van helemaal open sprong!!!
De rechter fan draaide ik zo over de volledig open vergrendeling... ze staan nu beide volledig open... moet ze morgen alleen nog even borgen werd me net even te donker.
Ik heb ook de grill er uit gehad... en ja... het zou idd helpen als ik de radiateur eens flink onderhanden zou nemen... ze zit redelijk vol met vliegen en andere prut.
Morgen ook maar eens met de compressor en een vloeistof spuit aan de gang..
Alle kleine beetjes helpen zeg ik maar.
Tot zover iedereen bedankt voor zijn / haar bijdrage
Frans....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Zoals ik al dacht dusfrans_t4 schreef:Zo vanavond even gemeten en gekeken... de tweede zekering was nog intact maar heb wel een probleem gevonden in de lamellen bediening.. Eerst de automatische verstelling er af gehaald... twee boutjes zoals eerder beschreven... fluitje van een cent...
Vanaf binnenuit gezien was het bijna niet mogelijk om de linker lamellen open te draaien.. moest wel een keer of tien fors heen weer jutteren voordat deze over de vergrendeling van helemaal open sprong!!!
De rechter fan draaide ik zo over de volledig open vergrendeling... ze staan nu beide volledig open... moet ze morgen alleen nog even borgen werd me net even te donker.
Ik heb ook de grill er uit gehad... en ja... het zou idd helpen als ik de radiateur eens flink onderhanden zou nemen... ze zit redelijk vol met vliegen en andere prut.
Morgen ook maar eens met de compressor en een vloeistof spuit aan de gang..
Alle kleine beetjes helpen zeg ik maar.
Tot zover iedereen bedankt voor zijn / haar bijdrage
Frans....
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Ha Pascal.... nog niet te vroeg juichen.... eerst nog de praktijk test
Vanavond de lamellen geborgd...
Frans
Vanavond de lamellen geborgd...
Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Ik bedoelde dus dat de radiator inderdaad waarschijnlijk vol met troep en alu-oxidatie zat ?frans_t4 schreef:Ha Pascal.... nog niet te vroeg juichen.... eerst nog de praktijk test
Vanavond de lamellen geborgd...
Frans
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
mocht het nog een hulp zijn, ik heb ook een 2.4 d en ik heb de naald nog nooit boven de helft zien komen. Ik doe wel bijna nooit autostrade, maar wel regelmatig lange afstanden waar ik toch niet zuinig rijd. (rij wel bijna altijd zonder echte belading)
Groeten
Groeten
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Mmmmmmmmm BsaJonas bedankt voor de reactie....
Nu met de lamellen open is het even afwachten wat de temp meter gaat aanwijzen... van de week nog even de radiateur schoon spuiten... BTW (by the way)
In relatie tot de temperatuurmeter nog een vraag.... hoe lang duurt het voordat bij jullie de meter zijn uiteindelijke temperatuur heeft bereikt... bij mijn Volvo V70 is dat na +/- 5 min ... bij onze T4 duurt dat zeker 10 of meer minuten,.. waarbij ik dan toch stiekem het vermoeden hen dat de thermostaatklep niet echt lekker werkt... Dit was ook al voordat ik de lamellen had open gezet..
Frans...
Nu met de lamellen open is het even afwachten wat de temp meter gaat aanwijzen... van de week nog even de radiateur schoon spuiten... BTW (by the way)
In relatie tot de temperatuurmeter nog een vraag.... hoe lang duurt het voordat bij jullie de meter zijn uiteindelijke temperatuur heeft bereikt... bij mijn Volvo V70 is dat na +/- 5 min ... bij onze T4 duurt dat zeker 10 of meer minuten,.. waarbij ik dan toch stiekem het vermoeden hen dat de thermostaatklep niet echt lekker werkt... Dit was ook al voordat ik de lamellen had open gezet..
Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Bij mij ongeveer 8 km voor hij compleet warm is. Ik denk dat hij pas na ongeveer een km begint te stijgen.
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Dat lijkt me vergelijkbaar met de onze... bedankt...BsaJonas schreef:Bij mij ongeveer 8 km voor hij compleet warm is. Ik denk dat hij pas na ongeveer een km begint te stijgen.
Frans..
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Hoi,
Blijf een T4 5 cilinderrijder en wordt geen T4 5 cilinderlijder. Nadat ik enige sensoren vervangen heb en het dashboard heb doorgesoldeerd (vanwege knipperend koelvloeistoflampje) komt de temperatuur nooit meer boven 75 graden. Die temperatuur wordt pas bereikt na 20/25 km. Kan nooit kloppen natuurlijk. Maar ik vind het best.
Herman74
Blijf een T4 5 cilinderrijder en wordt geen T4 5 cilinderlijder. Nadat ik enige sensoren vervangen heb en het dashboard heb doorgesoldeerd (vanwege knipperend koelvloeistoflampje) komt de temperatuur nooit meer boven 75 graden. Die temperatuur wordt pas bereikt na 20/25 km. Kan nooit kloppen natuurlijk. Maar ik vind het best.
Herman74
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 11:07
- Locatie: gouda
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
Hallo, ik heb dat ook allemaal met mijn T4 2400 AAB gehad. Kijk goed uit, te hoge temperatuur kan je je koppakking ( en erger) kosten.
Zorg voor openzetten lamellen en pak ook de thermostaat mee, die kan ook kapot gaan. Dan vervang je logisch ook de koelvloeistof etc etc.
Als ie dan weer goed is moet ie ook zeker wel tegen de 140 aan lopen. Zo niet, kijk m goed na. succes
Wiebe
Zorg voor openzetten lamellen en pak ook de thermostaat mee, die kan ook kapot gaan. Dan vervang je logisch ook de koelvloeistof etc etc.
Als ie dan weer goed is moet ie ook zeker wel tegen de 140 aan lopen. Zo niet, kijk m goed na. succes
Wiebe
Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders
140 op de teller haalde hij wel ja. Was wel een gesloten bestel, dubbele cabine, lange wielbasis.
Tunnel in kreeg je hem trouwens ook wel op de 160 op de teller, maar dan liep hij ook echt helemaal op zijn toppen...
Nu als ik met mijn 2.5 TDI zomers naar de TT de caravan erachter heb en de bus redelijk vol met koelkasten en bier zit, dan loopt de temperatuur ook wel over de helft. Doet hij met de autotrailer erachter trouwens ook wel. Maar goed, kleinigheidje houd je.
mvg Rick
Tunnel in kreeg je hem trouwens ook wel op de 160 op de teller, maar dan liep hij ook echt helemaal op zijn toppen...
Nu als ik met mijn 2.5 TDI zomers naar de TT de caravan erachter heb en de bus redelijk vol met koelkasten en bier zit, dan loopt de temperatuur ook wel over de helft. Doet hij met de autotrailer erachter trouwens ook wel. Maar goed, kleinigheidje houd je.
mvg Rick