Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

vragen over de T4
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door frans_t4 »

Zo vanavond even gemeten en gekeken... de tweede zekering was nog intact :toppie maar heb wel een probleem gevonden in de lamellen bediening.. Eerst de automatische verstelling er af gehaald... twee boutjes zoals eerder beschreven... fluitje van een cent... :jumpklap
Vanaf binnenuit gezien was het bijna niet mogelijk om de linker lamellen open te draaien.. moest wel een keer of tien fors heen weer jutteren voordat deze over de vergrendeling van helemaal open sprong!!!
De rechter fan draaide ik zo over de volledig open vergrendeling... ze staan nu beide volledig open... moet ze morgen alleen nog even borgen werd me net even te donker.
Ik heb ook de grill er uit gehad... en ja... het zou idd helpen als ik de radiateur eens flink onderhanden zou nemen... ze zit redelijk vol met vliegen en andere prut.
Morgen ook maar eens met de compressor en een vloeistof spuit aan de gang..
Alle kleine beetjes helpen zeg ik maar.

Tot zover iedereen bedankt voor zijn / haar bijdrage :toppie

Frans....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door Pascal-141 »

frans_t4 schreef:Zo vanavond even gemeten en gekeken... de tweede zekering was nog intact :toppie maar heb wel een probleem gevonden in de lamellen bediening.. Eerst de automatische verstelling er af gehaald... twee boutjes zoals eerder beschreven... fluitje van een cent... :jumpklap
Vanaf binnenuit gezien was het bijna niet mogelijk om de linker lamellen open te draaien.. moest wel een keer of tien fors heen weer jutteren voordat deze over de vergrendeling van helemaal open sprong!!!
De rechter fan draaide ik zo over de volledig open vergrendeling... ze staan nu beide volledig open... moet ze morgen alleen nog even borgen werd me net even te donker.
Ik heb ook de grill er uit gehad... en ja... het zou idd helpen als ik de radiateur eens flink onderhanden zou nemen... ze zit redelijk vol met vliegen en andere prut.
Morgen ook maar eens met de compressor en een vloeistof spuit aan de gang..
Alle kleine beetjes helpen zeg ik maar.

Tot zover iedereen bedankt voor zijn / haar bijdrage :toppie

Frans....
Zoals ik al dacht dus :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door frans_t4 »

Ha :toppie Pascal.... nog niet te vroeg juichen.... eerst nog de praktijk test :driveT4
Vanavond de lamellen geborgd...

Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door Pascal-141 »

frans_t4 schreef:Ha :toppie Pascal.... nog niet te vroeg juichen.... eerst nog de praktijk test :driveT4
Vanavond de lamellen geborgd...

Frans
Ik bedoelde dus dat de radiator inderdaad waarschijnlijk vol met troep en alu-oxidatie zat ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
BsaJonas
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2013, 19:47
Locatie: Herselt

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door BsaJonas »

mocht het nog een hulp zijn, ik heb ook een 2.4 d en ik heb de naald nog nooit boven de helft zien komen. Ik doe wel bijna nooit autostrade, maar wel regelmatig lange afstanden waar ik toch niet zuinig rijd. (rij wel bijna altijd zonder echte belading)

Groeten
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door frans_t4 »

Mmmmmmmmm BsaJonas bedankt voor de reactie....
Nu met de lamellen open is het even afwachten wat de temp meter gaat aanwijzen... van de week nog even de radiateur schoon spuiten... BTW (by the way)
In relatie tot de temperatuurmeter nog een vraag.... hoe lang duurt het voordat bij jullie de meter zijn uiteindelijke temperatuur heeft bereikt... bij mijn Volvo V70 is dat na +/- 5 min ... bij onze T4 duurt dat zeker 10 of meer minuten,.. waarbij ik dan toch stiekem het vermoeden hen dat de thermostaatklep niet echt lekker werkt... Dit was ook al voordat ik de lamellen had open gezet..

Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BsaJonas
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 feb 2013, 19:47
Locatie: Herselt

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door BsaJonas »

Bij mij ongeveer 8 km voor hij compleet warm is. Ik denk dat hij pas na ongeveer een km begint te stijgen.
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door frans_t4 »

BsaJonas schreef:Bij mij ongeveer 8 km voor hij compleet warm is. Ik denk dat hij pas na ongeveer een km begint te stijgen.
Dat lijkt me vergelijkbaar met de onze... bedankt...

Frans..
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Blijf een T4 5 cilinderrijder en wordt geen T4 5 cilinderlijder. Nadat ik enige sensoren vervangen heb en het dashboard heb doorgesoldeerd (vanwege knipperend koelvloeistoflampje) komt de temperatuur nooit meer boven 75 graden. Die temperatuur wordt pas bereikt na 20/25 km. Kan nooit kloppen natuurlijk. Maar ik vind het best.

Herman74
janwiebren
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 mar 2012, 11:07
Locatie: gouda

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door janwiebren »

Hallo, ik heb dat ook allemaal met mijn T4 2400 AAB gehad. Kijk goed uit, te hoge temperatuur kan je je koppakking ( en erger) kosten.
Zorg voor openzetten lamellen en pak ook de thermostaat mee, die kan ook kapot gaan. Dan vervang je logisch ook de koelvloeistof etc etc.
Als ie dan weer goed is moet ie ook zeker wel tegen de 140 aan lopen. Zo niet, kijk m goed na. succes
Wiebe
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Vraag aan T4 2.4 5 cilinder rijders

Bericht door rick_k »

140 op de teller haalde hij wel ja. Was wel een gesloten bestel, dubbele cabine, lange wielbasis.

Tunnel in kreeg je hem trouwens ook wel op de 160 op de teller, maar dan liep hij ook echt helemaal op zijn toppen...

Nu als ik met mijn 2.5 TDI zomers naar de TT de caravan erachter heb en de bus redelijk vol met koelkasten en bier zit, dan loopt de temperatuur ook wel over de helft. Doet hij met de autotrailer erachter trouwens ook wel. Maar goed, kleinigheidje houd je.

mvg Rick
Plaats reactie