Peter73 schreef:Hoi,
Ik ben gisteravond gestrand met de ACV 2003. Kort trillend gevoel, daarna motor uit. ANWB erbij geweest. Wat testjes gedaan.
- Distr is ok
- Spanning op afsluiter
- Pomp krijgt ook diesel, tijdens starten geeft hij terug aan de retour dus zuigt aan,
- Motor loopt als er startpiloot in het inlaat spr stuk gespoten wordt,
- Inspuitleiding losgehaald tijdens starten, klein pisbeetje komt er dan uit.
Wie kan me op basis van deze gegevens vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Bedankt, Peter
Wat is in jouw geval een pisbeetje???
Verneveld de verstuiver....... m.a.w komt er diesel uit de verstuiver-nozzel?
Nee???
Alle schijn, dat het hogedruk gedeelte van de brandstofpomp overleden is. (lagedruk is ok, hij zuigt immers aan + geeft retour)
Remedie: ruil brandstofpomp via http://www.buchli.nl/content.php?l=&p=3&id=16 of pomprevisie
Zo ja....volg dan de aanwijzingen van Mulivan Generation. Want dan is het inderdaad een inspuit timing probleem.
Distributieriem of pompriem kan een tand versprongen zijn.
Hoeveel kilometer heeft je bus, cq huidige brandstofpomp gelopen?
Rond de 400.000 worden VE-pompen redelijk gaar.
Dealers???? Helaas weinig vertrouwen in.....de huidige generatie monteurs weten alles van pompverstuiver & CommonRail motoren, maar een ouderwedse roterende dieselpomp afstellen zoals op een T4, kunnen er nog maar weinig.
THS Automotive in Den Bosch Noord (Siloweg 684) is hier erg goed in. http://www.ths-automotive.nl/
Dit is prima te slepen vanuit Vianen
Vraag maar aan Multivan Generation
Gr, Geert.