klukluk schreef:Hoi allemaal,
nou met wat vertraging (tussendoor ongelukje gehad) toch de remschijven en -blokken vervangen. Ging eigenlijk best soepel uiteindelijk, dank voor jullie tips!
MAARRRRRRR....
bij het terugbouwen van de laatste remklauw begon de geleidepin dol te draaien. Bij het losdraaien was me al opgevallen dat die wat vreemd en stroef aanvoelde, en bij het weer vastdraaien blijf hij dus maar draaien zonder ooit vast te komen. De draad op de geleidepin ziet er beschadigd uit, maar ook weer niet zo heel erg. Ik ben dus bang dat de draad in de klauw (ook) gestript is.
Wat zouden jullie mij adviseren? Kan ik het best op zoek naar een (tweedehands) remklauw, of zou het met bijvoorbeeld een helicoil op te lossen zijn?
Ben benieuwd naar jullie reacties...
Remklauw voor of achterzijde waar je dit mee had?
Achter kun je revisiesetjes voor kopen (waar geleidepinnen in zitten) voorzijde wordt ander verhaal.
Als je een remklauw voor de voorzijde zoekt, dan heb ik er nog 2 liggen.
Ik zou niet met een helicoil dat op lossen. Ze zijn tot veel in staat, dat klopt,
maar hier gaat het wel over een direct veiligheids onderdeel, en daarmee neem ik persoonlijk geen risico.